П О Ш Т А
 
Логін:
Пароль:

Вхід на сайт
Вітаю Вас, Гість
Реєстрація Вхід
Головна » Юридичні Статті » Перевірка підприємства » ВАЖЛИВІ АСПЕКТИ ПЕРЕВІРКИ ПРАЦІВНИКАМИ МІЛІЦІЇ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

ВАЖЛИВІ АСПЕКТИ ПЕРЕВІРКИ ПРАЦІВНИКАМИ МІЛІЦІЇ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ


Дата публікації: Вівторок, , 18:06; рубрика: Перевірка підприємства

Адвокатська компанія DMS GroupПерш ніж розкрити дане питання варто наголосити, що на сьогодні відсутній спеціальний нормативно-правовий акт, який би визначав правовий статус Державної служби боротьби з економічною злочинністю (ДСБЕЗ). До 22.06.2012р. це питання було врегульоване постановою КМУ від 05.07.1993 № 510 "Про утворення Державної служби боротьби з економічною злочинністю”, якою було затверджено Положення "Про Державну службу боротьби з економічною злочинністю”. На сьогоднішній день вказана постанова втратила чинність, однак оскільки ДСБЕЗ та її управління (відділи) належать до системи органів внутрішніх справ, відповідно працівники цих підрозділів несуть обов’язки і здійснюють свою діяльність згідно до законів України "Про міліцію” та "Про оперативно-розшукову діяльність” (далі ЗУ "Про ОРД”), КПК України, інших нормативно-правових актів.

Аналіз вищезазначених актів дав змогу виділити такі види перевірок працівниками міліції (в тому числі колишньої ДСБЕЗ):

ПЕРЕВІРКА ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВЧИНЕНИЙ ЗЛОЧИН

Дослідча перевірка заяв про злочин

Оперативно-розшукова діяльність

Слідчі дії

Підстави:
1. Заяви або повідомлення підприємств, установ, організацій, посадових осіб, представників влади, громадськості або окремих громадян;
2. Повідомлення, опубліковані в пресі.
Повноваження:
- відібрання пояснень від окремих громадян чи посадових осіб;
- витребування необхідних документів.
Посадові особи зобов’язані:
1) Назвати своє прізвище, звання;
2) Пред’явити службові посвідчення.
3) Перевіряти лише ті заяви та повідомлення, які зареєстровані у Журналі обліку.
Підстава:
1. Порушена оперативно-розшукова справа.  
Повноваження:
- ознайомлюватися з документами та даними, що характеризують діяльність підприємств, установ та організацій, вивчати їх;
- за рахунок коштів, що виділяються на утримання підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, виготовляти копії з таких документів, за вимогою керівників підприємств, установ, організацій – виключно на території таких підприємств, установ та організацій;
- з дозволу суду – витребувати документи та дані, що характеризують діяльність підприємств, установ, організацій, а також спосіб життя окремих осіб, підозрюваних у підготовці або вчиненні злочину, джерело та розміри їх доходів, із залишенням копій таких документів та опису вилучених документів особам, в яких вони витребувані, та забезпеченням їх збереження і повернення у встановленому порядку.    
Посадові особи зобов’язані:
1) Пред’явити службові посвідчення;
2) Мати дозвіл на проведення ОРД, виданий керівником відповідного оперативного підрозділу;
3) Проводити ОРД лише після винесення постанови про заведення оперативно-розшукової справи, затвердженої начальником органу внутрішніх справ.
ВАЖЛИВО: Вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських документів забороняється, крім випадків, передбачених кримінально-процесуальним законом.
Підстава:
1. Порушена кримінальна справа.  
Повноваження:
1. Огляд;
2. Обшук – проводиться в тих випадках, коли є достатні підстави вважати, що знаряддя злочину, речі й цінності, здобутті злочинним шляхом, а також предмети і документи, які мають значення для встановлення істини в справі чи забезпечення цивільного позову, знаходяться в певному приміщенні або місці чи в якої-небудь особи;
3. Виїмка – проводиться у випадках, коли є точні данні, що предмети чи документи, які мають значення для справи, знаходяться в певної особи чи в певному місці.
4. Допит.

ПЕРЕВІРКА СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ЗА ФАКТАМИ ПОРУШЕННЯ НИМИ ЗАКОНОДАВСТВА

Підстава:

Порушення законодавства у сфері підприємництва (здійснення підприємницької діяльності без додержання реєстрації чи ліцензії, фіктивне підприємництво, відмивання доходів тощо).

Повноваження:

- вимагати від керівників підприємств, установ і організацій пояснення по фактах порушення законодавства, перевірка додержання якого віднесена до компетенції міліції, а також у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, проводити перевірки по фактах порушення законодавства, контроль за додержанням якого віднесено до компетенції міліції, вимагати проведення інвентаризацій і ревізій відповідних сфер фінансово-господарської діяльності;
- за рішенням суду в присутності понятих та керівників підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, щодо яких проводиться перевірка, витребувати і вилучати оригінали документів, що свідчать про правопорушення, зразки сировини і продукції, а до ухвалення такого рішення суду - в присутності понятих та керівників підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, щодо яких проводиться перевірка, вивчати документи, що свідчать про правопорушення, за рахунок відповідного органу міліції робити з них копії із залишенням особам, щодо яких проводиться перевірка, опису документів, з яких виготовлено копії, опечатувати каси, склади та архіви на термін не більше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі.

Посадові особи зобов’язані:

1. Назвати своє прізвище, звання;
2. Пред’явити свої службові посвідчення;
3. Мати направлення на перевірку, складене за формою, встановленою МВС України із зазначенням в ньому:
- дати його видачі;
- назви підрозділу;
- мети, виду, підстав перевірки;
- дати початку та дати закінчення перевірки;
- посади, звання, прізвища посадових осіб, які проводитимуть перевірку;
Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника підрозділу міліції, скріпленого печаткою.
ВАЖЛИВО: З прийняттям Податкового кодексу України було звужено коло контролюючих органів (у т. ч. міліції), які мають право проводити перевірки по нарахуванню та сплаті податків. Відповідно до ст. 41 ПКУ контролюючими органами є:
- Органи державної податкової служби;
- Митні органи.
Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів.

ЩО НЕОБХІДНО ПАМ‘ЯТАТИ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ ПЕРЕВІРКИ ВАШОЇ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКАМИ МІЛІЦІЇ?

1. При появі на об’єкті представника контролюючого органу необхідно ознайомитися з повноваженнями і метою візиту та зареєструвати його у Журналі відвідування. Після цього запропонуйте йому засвідчити своїм підписом дані про реєстрацію. У випадку відмови від цієї процедури, з’ясуйте мотиви такої поведінки та посилання перевіряючого на відповідні нормативно-правові акти. Зафіксуйте отриману інформацію.

2. Запитайте, чи відкрита ОРС та ким виданий дозвіл на проведення ОРД. Дізнайтесь телефон керівника. Телефонуйте за вказаним телефоном й уточнюйте чи дійсно заведена ОРС і ким виданий дозвіл на проведення перевірки. Якщо телефон не надано, користуйтесь телефонами довіри УМВС у Вашому місті/області чи "Гарячою” лінією при міській /обласній Державній адміністрації.

3. Дайте перевіряючим зрозуміти, що Вам відомо, що дії співробітників міліції по перевірці без постанови про ОРС та без дозволу на здійснення ОРД можуть кваліфікуватись як перевищення влади або службових повноважень (ст. 365 КК України) і Ви будете оскаржувати будь-які їхні дії в судовому порядку та звертатись в прокуратуру.

4. Повідомте перевіряючих, що маєте намір здійснювати аудіофіксацію всіх розмов (на диктофон, мобільний телефон). Законом це не заборонено (на відміну від відеозйомки – для неї потрібна згода особи, яку знімають).

5. У випадку спроб конфіскації чи вилучення товару забезпечте присутність свідків. Перевіряючі не мають права конфісковувати товар. Конфіскація чи вилучення можливі тільки в двох випадках: а) після складання протоколу та прийняття постанови згідно статті Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка передбачає санкцію у вигляді конфіскації (у більшості випадків така постанова може бути прийнята тільки судом); б) в порядку вилучення речових доказів злочину чи правопорушення (в цьому випадку необхідне порушення кримінальної справи чи відкриття адміністративної справи відповідно).

6. За результатами перевірки перевіряючим складається відповідний акт (припис чи інший документ) з зазначенням виявлених порушень діючого законодавства або недоліків у здійсненні підприємницької діяльності, термінів їх усунення, накладених штрафних санкцій тощо.

7. Уважно ознайомтеся з актом, складеним перевіряючим. У разі незгоди з результатами перевірки не відмовляйтеся взагалі від його підписання, варто підписати такий акт із запереченнями. В подальшому, за необхідності, зверніться за кваліфікованою допомогою до юриста.

Родіон Андрєєв, юрист Адвокатської компанії «D.M.S. group»



Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

РУБРИКИ

Банкрутство підприємства [3]
Військове право [2]
Закон і бізнес [24]
Захист прав споживачів [7]
Звернення до суду [15]
Інтелектуальна власність [2]
Кримінальні справи [6]
Корпоративні відносини [5]
Міграційне право [2]
Нерухоме майно [7]
Оподаткування [10]
Перевірка підприємства [8]
Права громадянина [11]
про ДАІ [4]
Рейдерство [2]
Сімейне право [7]
Спадкове право [5]
Страхування [2]
Суд по кредиту [5]
Трудові відносини [11]

ПОШУК ПО САЙТУ

ПРИЄДНУЙТЕСЬ
Google+

РЕКОМЕНДОВАНІ САЙТИ





ПІДТРИМАТИ САЙТ WEBMONEY
Z401169167041
U131140520865
R298291195371