П О Ш Т А
 
Логін:
Пароль:

Вхід на сайт
Вітаю Вас, Гість
Реєстрація Вхід
Головна » Юридичні Статті » Закон і бізнес » Реєстрація фізичної особи підпріємця

Реєстрація фізичної особи підпріємця


Дата публікації: Вівторок, , 17:56; рубрика: Закон і бізнес

Реєстрація у районнійі державій адміністрації

Свідоцтво про рейстрацію фізичної особи підприємцяПершим кроком на шляху перетворення звичайного громадянина на бізнесмена будуть відвідини відділу державної реєстрації адміністрації того району, в якому ви офіційно проживаєте ы реєстрація фізичної особи підпріємця.

В цьому відділі вам видадуть стандартний бланк "Реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця" (форма 10), яку ви повинні будете заповнити. Потім повернути його назад - разом з копіями паспорта, ідентифікаційного номера (ІНН) і квитанцією про сплату реєстраційного внеску.

При заповненні реєстраційної картки вам доведеться вказати види діяльності, якими ви збираєтеся займатися. Навіть якщо ви збираєтеся займатися всього одним видом діяльності, в реєстраційній картці краще вказати декілька кодів. Адже якщо ви на етапі державної реєстрації не внесете до реєстраційної картки потрібні для діяльності підприємства класифікаційні коди, то вам доведеться проходити процедуру додавання видів діяльності. Необхідно буде вибрати саме те, що відповідає державній класифікації видів економічної діяльності (КВЕД). Як правило, вибирається один основний і п'ять додаткових видів. Візьміть до відома, що необхідно завчасно з'ясувати чи потрапляє обраний вид діяльності під ліцензування і патент. Також не зайвим буде дізнатися, який саме відділ держадміністрації займається реєстрацією СПД, та адреси інших державних служб, а також «особливості» оформлення СПД у вашому районі.

Після того, як ви здасте документи на реєстрацію фізичної особи підпріємця, через 3-5 днів вам видадуть бланк свідоцтва про держреєстрацію.

В яких випадках можуть відмовити в держреєстрації?

У разі невідповідності документів вимогам або ж їх поданні не в повному обсязі державний реєстратор має право відмовити в реєстрації. При цьому згідно зі ст. 44 Закону № 755 підставами для відмови також можуть бути:
  • Подання документів за неналежним місцем проведення держреєстрації (не за місцем проживання);
  • Невідповідність відомостей, відображених у реєстраційній картці, відомостям, зазначеним у поданих заявником документах для реєстрації;
  • Наявність обмежень щодо здійснення підприємницької діяльності, встановлених законом для фізичної особи, яка хоче стати підприємцем;
  • Наявність запису в Єдиному держреєстрі про те, що дана особа вже є підприємцем.

У разі відмови заявникові не пізніше наступного робочого дня з дати отримання документів видаються: відповідне повідомлення із зазначенням обставин, що стали причиною для відмови, та документи, які подавалися для реєстрації. Після усунення даних причин можливе повторне звернення з проханням про реєстрацію фізичної особи підпріємця. Необґрунтовану відмову або порушення держреєстратором терміну видачі Свідоцтва про держреєстрацію заявник може оскаржити в суді.

Порядок реєстрації у податковій

Після того, як ви отримали на руки свідоцтво про реєстрацію приватного підприемця, вам необхідно з'явитися в податкову інспекцію свого району і отримати "Довідку про взяття на облік платника податків" (форма 4ОПП). Ця довідка видається в "єдиному вікні", яке є в будь-якій районній податковій адміністрації. Візьміть з собою: оригінал і копію свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи підприємця, паспорт, ідентифікаційний код. Також захопіть про всяк випадок швидкозшивач і чисті аркуші паперу.

Також вам необхідно буде повідомити податкову інспекцію про те, на якій системі оподаткування ви плануєте працювати - на "єдиному податку", "фіксованому патенті" або платити податки на загальних підставах. Для того щоб це зробити, ви повинні будете подати в "єдине вікно" заяву встановленого зразка. Якщо ви вже здали документи на оформлення єдиного податку, то в податковій ви отримаєте свідоцтво платника єдиного податку та книгу доходів і витрат. Книга повинна бути пронумерована, прошита, і скріплена печаткою. Податковий інспектор також повинен повідомити вам ваші обов'язки, але реєстрація фізичної особи підпріємця - це лише початок епопеї спілкування з державними контролюючими органами для нового суб'єкта підприємницької діяльності. Це означає наступне: раз на квартал вам необхідно буде здавати звіт про прибуток. А щомісяця, не пізніше 20 числа, ви повинні сплачувати єдиний податок.
 

Для яких видів бізнесу найбільш оптимально підходять ті або інші системи оподаткування?

Отже, якщо ви плануєте торгувати різними "дрібницями" на роздрібному ринку, то вам підійде фіксований податок.

Для того щоб підприємець міг зареєструватися як платник "фіксованого" податку, йому достатньо подати заявку в податкову і надати копію договору оренди торгового місця на обраному ринку. Сума фіксованого податку встановлюється в залежності від конкретного ринку і, в основному, становить близько 100 грн. "Ліміт" річного обороту у платника єдиного податку становить 500 тис. грн. Такий формат оподаткування підходить тим, хто співпрацює з приватними підприємцями або юрособами, а також відпускає товар (роботи, послуги) кінцевим споживачам - фізичним особам. Ставки по єдиному податку залежать від виду діяльності та встановлюються податковою інспекцією. Сума такого податку складає 20-200 грн. (Найвища, незалежно від кількості видів діяльності). Платник єдиного податку може зареєструватися і як платник ПДВ. Для цього необхідно подати відповідну заяву до податкової інспекції і сплатити квитанцію за реєстрацію платника ПДВ. Візьміть до уваги, існують види діяльності, які не потрапляють під єдиний податок. До них відносяться:
• діяльність у сфері грального бізнесу, гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, проведення лотерей і розіграшів, здійснення обміну іноземної валюти;
• видобуток та виробництво дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння; оптова та роздрібна торгівля промисловими виробами з дорогоцінних металів;
• виробництво підакцизних товарів, господарська діяльність, пов'язана з експортом, імпортом та оптовою торгівлею підакцизними товарами, оптовою та роздрібною торгівлею підакцизними пально-мастильними матеріалами.

Якщо ви точно знаєте, що ваш річний оборот перевищить 500 тис. грн., то вам доведеться опинитися в статусі платника податків на загальних підставах без будь-якої реєстрації.

Як було зазначено, ніхто не забороняє приватному підприємцю стати платником ПДВ (крім платника "фіксованого" податку). Але тут є цікавий нюанс: якщо ви подаєте заяву на реєстрацію вас як платника ПДВ до 10 числа місяця, то ви можете зробити це на загальних підставах. А ось якщо після зазначеного терміну - то крім заяви ви повинні надати в податкову "договір про наміри", підписаний вашим діловим партнером. При цьому сума операції за цим договором повинна перевищувати 1 млн. грн.

Реєстрація у пенсійному фонді

Пенсійний фонд УкраїниДля того щоб займатися комерційною діяльністю на повністю законних підставах, реєстрація фізичної особи підпріємця має продовжитися візитом до Пенсійного фонда (ПФ).

З 2004 року до страхового стажу для нарахування пенсії за віком зараховується тільки той період, під час якого підприємець був зареєстрований в Пенсійному фонді і сплачував страхові внески. І якщо бізнесмен не реєструється в Пенсійному фонді, то він втрачає статус страхувальника - а значить, і право на пенсію. До речі, це стосується і найманих робітників - якщо роботодавець-приватний підприємець не сплачує внески до ПФ, то ці люди втрачають право на пенсію. Саме з цим і пов'язана необхідність реєстрації "приватника" в ПФ.

Для того щоб зареєструватися в ПФ, необхідно особисто з'явитися в районне відділення пенсійного фонду. При цьому необхідні такі документи: довідка 4ОПП і свідоцтво про реєстрацію.

У пенсійному фонді ви отримаєте відомість про реєстрацію платника страхових внесків, де буде вказаний ваш реєстраційний номер. Саме цей номер буде вказуватися у звіті, який буде подаватися в пенсійний фонд.

Від ставки єдиного податку 42% перераховується до пенсійного фонду. Однак цієї суми недостатньо для зарахування трудового стажу. Тому ви можете доплатити необхідну суму в пенсійний фонд Україна до мінімального страхового внеску.

Відзначимо, що термін, в який необхідно стати на облік у пенсійному фонді, обмежений 20 числом місяця, наступного за датою реєстрації приватного підприємця. А звітність про перерахування до ПФ необхідно подавати щомісячно саме до вказаної дати.

Зареєструватися у Фондах

Реєстрація фізичних осіб підприємців в районній адміністрації, податковій інспекції та пенсійному фонді - це ще не кінець епопеї під назвою "стати приватним підприємцем". Адже ви повинні зареєструватися у фонді зайнятості і фонді соцстраху, а при необхідності або при бажанні - і в управлінні статистики, коли у вас з'явиться перший найманий працівник. У разі прийому на роботу найманого працівника, ви повинні зареєструватися:
• у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
• у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
• у відділенні виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Для того, щоб зареєструвати свого найманого працівника у Фонді зайнятості, вам буде необхідно прийти туди разом з ним. При цьому інспектору фонду необхідно надати всі документи, що підтверджують ваші трудові відносини.

До речі, ніхто не забороняє підприємцям, які працюють самостійно, зареєструватися в фондах соціального страхування з власної ініціативи - добровільно. В цьому випадку, вони при настанні страхової події мають право отримувати ті ж соціальні послуги, що й наймані працівники (оплату лікарняного і т.д.). Але - за умови регулярної сплати страхових внесків.

Необхідно відзначити, що при підприємець що працює на єдиному податку приймає на роботу працівників, в податковій інспекції потрібно отримати довідки про трудові відносини на кожного працівника, але таких не повинно бути більше 10 чоловік. Платнику фіксованого податку п'ятьох (і не більше) працівників податковий інспектор вписує в патент, копії якого знаходяться у кожного з працівників на торговій точці. У кожному з випадків за кожного працівника підприємець платить щомісяця 50% від своєї ставки єдиного або фіксованого податків, а також податки з доходів найманих працівників та обов'язкові платежі до вище зазначених фондів.

Хто може допомогти

Процедура реєстрації фізичної особи підприємця досить складна і звичайним людям багато в чому незрозуміла. Як показує практика, процес реєстрації, в кращому разі, займає 2-4 тижні і коштує майбутнім підприємцям купу витрачених сил і нервів. Більш того, як правило, недосвідчені "бізнесмени" здійснюють на цьому шляху різні помилки - за які представники держорганів без розмов виписують майбутнім бізнесменам штрафи. Тому цілком природно, що сьогодні існує безліч компаній, що надають приватним підприємцям послуги з реєстрації їхнього статусу. Обходяться подібна допомога в суму близько $ 200-250.

Виготовлення печатки

Печатку роблять в дозвільній системі районних органів МВС. Для цього необхідно звернутися "в органи" із заявою на виготовлення печатки і надати їм свій паспорт, ідентифікаційний номер, свідоцтво про реєстрацію та форму 4ОПП. Потім сплатити держмито і вибрати із запропонованих зразків той дизайн печатки, який вас влаштує.

Відкриття рахунку приватного підприємця

Як СПД, ви маєте право відкрити рахунок (поточний) або отримувати гроші через касу. У будь-якому разі не забудьте взяти з собою паспорт, оригінали всіх документів (свідоцтво про єдиний податок та державну реєстрацію), ідентифікаційний код і його копії. Банківські співробітники нададуть вам детальну інформацію про отримання картки та рахунку, а також допоможуть правильно оформити заявку на його відкриття.

Ліквідація СПД 

Процес ліквідації СПД досить тривалий і реєстрація фізичної особи підпріємця у порівнянні з ним дуже проста. Він складається з двох етапів. 

Перший включає внесення запису про припинення підприємницької діяльності до єдиного державного реєстру. Фізична особа повинна подати державному реєстратору такі документи: заяву про припинення підприємницької діяльності фізичною особою підприємцем; документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття підприємцем рішення про припинення підприємницької діяльності.

Другий етап включає в себе подачу заяви про припинення СПД. Однак заява має подаватися не раніше двох місяців від дати публікації повідомлення. Фізична особа подає такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою; свідоцтво про державну реєстрацію; довідку з державної податкової служби про відсутність заборгованості; довідку з пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідку з органів фондів соціального страхування про відсутність боргів або про те, що особа перебуває на обліку. Для підтвердження пред'являється паспорт. Строк державної реєстрації припинення підприємницької діяльності не повинен перевищувати 2 робочих дня.



Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

РУБРИКИ

Банкрутство підприємства [3]
Військове право [2]
Закон і бізнес [24]
Захист прав споживачів [7]
Звернення до суду [15]
Інтелектуальна власність [2]
Кримінальні справи [6]
Корпоративні відносини [5]
Міграційне право [2]
Нерухоме майно [7]
Оподаткування [10]
Перевірка підприємства [8]
Права громадянина [11]
про ДАІ [4]
Рейдерство [2]
Сімейне право [7]
Спадкове право [5]
Страхування [2]
Суд по кредиту [5]
Трудові відносини [11]

ПОШУК ПО САЙТУ

ПРИЄДНУЙТЕСЬ
Google+

РЕКОМЕНДОВАНІ САЙТИ





ПІДТРИМАТИ САЙТ WEBMONEY
Z401169167041
U131140520865
R298291195371